zaterdag 16 juni 2012

DIY: Maskertjes!

Ja we weten het. We hebben een hele tijd niks meer gepost. Maar we hebben niet echt inspiratie. Ik heb nu wel iets dat ik wil delen.

Een zelfgemaakt masker is altijd wel fijn. Voor een chocolade masker is het  ongeveer wel bekend. Yoghurt en cacao poeder mengen. Met misschien nog een beetje honing. Aardbeien masker is iets minder bekend. Ik heb wat heerlijke maskertjes uitgezocht. Dus wil je ze weten klik dan op Meer lezen >>>

Chocolicious
Zelf heb ik dit masker laatst uitgeprobeerd en het was heerlijk! Ik had een eetlepel te veel gemaakt omdat ik had verwacht dat het veel minder zou zijn dan dat het hoort. Dus voortaan maak ik de helft.; Je begint met twee eetlepels melk in een kommetje. Doe net zoveel cacaopoeder erbij. Mix dit. Eerst blijft het kruimelig. Als je wat poeder optilt kun je een soort chocolademelk zien. Je blijft mixen tot alles is gemengd. Als het te vast is, doe er dan een klein beetje melk bij en weer mixen tot het een perfecte structuur heeft. Doe er dan een klein beetje honing bij. En dan een op je gezicht aanbrengen! Wel dun want hij droogt heel langzaam op en dan wachten tot hij bijna helemaal opdroogt. En dan er gewoon af wassen/halen.

My breakfast on my face

Dit is echt een heel fijn masker en net zo'n makkelijk maskertje als degene hier boven. Je doet havermout poeder wat melk of yoghurt en wat honing. Ook dit is erg fijn. Gewoon allemaal mengen. Het werkt het fijnst tegen een droge huid. Met een vette huid werkt dit niet zo heel fijn want dan word 'ie heel bouncy. Maar dit is altijd wel fijn en na 10 tot 15 minuten er gewoon af halen.

Cheesecake

Dit is zo'n fijn masker ik had hem ergens gelezen maar kon hem niet meer vinden dus post ik hem maar. Wat honing, frambozen en cacaopoeder samen en dan mixen. De frambozen moet je een klein beetje pletten want die zijn natuurlijk wel niet vloeibaar. Dit smeer je erop. Gewoon tijdje wachten zoals ieder masker. En dan er weer af halen. Mijn huid was zo lekker zacht. Het gleed er wel een klein beetje af dus om er te weinig honing in te doen hoef je echt niet bang voor te zijn. En anders doe je er een beetje zuivel door heen. Hij is wel best aggresief dus voor de ongevoelige huid.

Yoghurt Thee

Yoghurt en een zakje poeder thee dat heb je hiervoor nodig. Je kunt ook gewoon een zakje thee open knippen. dit meng je met elkaar. En smeer je erop. Het best twee zakjes thee poeder. Dan heb je wel genoeg. Dit is echt een fijn masker. Hou hem 20 minuten op.Het voelt daarna echt heel fijn aan en lekker zacht.

Dit waren de 4 maskertjes.
Het lijkt me wel een leuk idee als ik 2 keer per maand 4 maskertjes doe. (Of 3 als ik niet andere kan vinden)
Die probeer ik dan ook die maand uit of op een vriendin (;p)
Good idea or not?















Geen opmerkingen:

Een reactie posten